Mount&Blade hakkında herşey


    En İyi Hile

    Paylaş

    salvatore355

    Mesaj Sayısı : 8
    Kayıt tarihi : 21/07/10

    En İyi Hile

    Mesaj  salvatore355 Bir Çarş. Tem. 21, 2010 1:36 pm

    Önce script.txt yi açın ve...

    İşte görev zamanlayıcılarla ilgili bir hile daha. Eğer bir görevi reddederseniz oyun o kişinin size görev vermeyeceği bir zaman koyar. Lordlar ve Hanımlar için bu kısadır-36 saat sonra sıfırlanırlar. Ama köy ihtiyarlarında geri dönüş yoktur. Bi görevi reddettikten sonra size ASLA başka bir görev vermezler. Bu hile basitçe bu zamanlayıcıyı düzenler. İsterseniz lordlara ve hanımlara da yapabilirsiniz ama bazen geri çevirdiğiniz görevler için ilişki puanınız düşer. Bu yüzden yapmasanız daha iyi.
    conversation.txt dosyasını açın ve aşağıdaki kodu arayın:
    Quote

    1 540 3 144115188075855885 20 1

    böyle arayınca toplam 3 kere bulması gerek. İlki lord_request_mission_ask kısmında ve lordlarla ilgili. İkinci lady_ask_for_quest kısmında ve tabi ki Hanımlarla ilgili. Üçüncü ise village_elder_request_mission_ask kısmında ki bu da köy ihtiyarlarıyla ilgili(ayrıca bu hileyi bulmaktaki temel amacım da bu). Bunlardan birini ikisini ve ya hepsini değiştirebilirsiniz.

    Tek yapmanız gereken 1'i 0 ve 1 haricinde bir sayıyla değiştirmek. Benimkini sadece 2 yaptım böylece köy ihtiyarlarından geri çevirsem bile SONSUZA KADAR görev alabiliyorum.

    Not: Burada hilenin nasıl çalıştığını ayrıntılı olarak açıklamış fakat tam anlayamadığım için çevirmedim. Zaten anlamadan da oluyor hile



    Görevlerin tekrar alın'a'mamasına sebep olan kod get_random_quest kısmındadır. Ama her bileşen ayrı ayrı yazılmıştı-yani hepsini ayrı ayrı değiştirmeniz gerekiyor.

    Sadece scripts.txt dosyasını açın ve 2133 2 1224979098644774938 kodunu arayın(ilk bulduğunuz get_random_quest kısmında olmalıdır). Bundan sonra ilk olarak 0'ı bulmalısınız. Bu hepsinin temelidir(yani bunda sakın oynama yapmayın). Bundan sonra bulduğunuz sayıların ne olduğunu listeleyeceğim ki istediğiniz değişiklikleri yapabilesiniz. Bu sayılar görev tekrarlanmadan önce kaç gün geçeceğini belirtiyor.

    1-Temel sayı- 0
    Köy Görevleri
    2-Köye tahıl götürme-20
    3-Köye sığır götürme-20
    4-Köylüleri eğitme-40
    Şehir görevleri
    5-Bir şehre şarap götürme-20
    6-Belalı haydutlar-30
    7-Esir kız-30
    8-Sığır götürme-20
    9-Barışa ikna et-100
    10-Yağmacılarla ilgilen-30
    11-Gece haydutlarıyla ilgilen-15
    Hanım görevleri
    12-Esir lordu kurtar-73
    13-Esir lorda mesaj ilet-30
    14-Hanım için düello-30
    Düşman lord görevleri
    15-Cerrah ödünç ver-50
    Lord görevleri
    16-Düşman şehrinde ajanla buluş-50
    17-Savaş başlatmak için kervan yağmala-100
    18-Hanıma refakat et-30
    19-Asker yetiştir-15
    20-Vergi topla-20
    21-Kaçağı yakala-30
    22-Yerli tüccarı öldür-30
    23-Köylüleri geri getir-20
    24-Ajanı takip et-50
    25-Düşman lordu yakala-80
    26-Yoldaş ödünç ver-30
    27-Borç topla-20
    28-Krala karşı çık-180
    29-Esir getir-20
    İnşallah işe yarar.


    ARENADAKİ OKCULARA YEDEK SİLAH VERMEK

    Bununla ilgili bilgiler mission_templates.txt dosyasındadır. mst_arena_melee_fight arena_melee_fight kısmını bulun. Oradan da
    Quote

    58 0 4112 447 16 1 5 12 18 17 42 28
    1 4112 447 16 1 2 3 42
    2 4112 447 16 1 4 3 17 42 28

    kısmını bulun. Kırmızı sayılar o kişinin kaç silahı olduğudur. Mavi sayılar ise silahların kodlarıdır. Eğer istediğininz silahın numarasını bulursanız adama o silahı verebilirsiniz. Bunu yapmanın yolu item_kinds.txt dosyasından istediğiniz silahın kaçıncı satırda olduğuna bakmaktır. Bu sayıları satır sayısına çevirmenin formülü (#+1) x 3 dir. Yani ilk silahımız olan 12 numara aslında 39. satırdadır(12+1=13, 13x3=39). Eğer 39. satıra bakarsanız bunun bir talim yayı olduğunu görürsünüz. Diğerlerinin ne olduğunu bulmayı size bırakacağım. Ayrıca eğer bu dosyadaki(mission_templates.txt) içinde 12 geçen bütün satırları bulursanız bütün okçuları bulmuş olursunuz :wink: .


    Binaların Yapım Maliyetlerini değiştirebileceğimiz Yer :


    menu_center_improve 0 {s19}_As_the_party_member_with_the_highest_engineer_skill_({reg2}),_{reg3?you_reckon:{s3}_reckons}_that_building_the_{s4}_will_cost_you_{reg5}_denars_and_will_take_{reg6}_days. none 22 1 2 936748722493063459 144115188075856091 2133 2 1224979098644774912 72057594037927936 2320 2 4 0 2320 2 19 1 1 2 936748722493063457 1369094286720630792 2133 2 1224979098644774913 72057594037927936 2133 2 1224979098644774914 72057594037927937 2133 2 72057594037927938 1224979098644774913 2121 3 1224979098644774915 20 1224979098644774913 2107 2 1224979098644774912 1224979098644774915 2108 2 1224979098644774912 20 2123 3 1224979098644774916 1224979098644774912 100 2105 2 1224979098644774916 3 2133 2 72057594037927941 1224979098644774912 2133 2 72057594037927942 1224979098644774916 4 0 31 2 1224979098644774914 360287970189639680 2133 2 72057594037927939 1 5 0 2133 2 72057594037927939 0 2322 2 3 1224979098644774914 3 0 3


    100, binanın yapım maliyetini bölen sayı, yani her 100 denar için bir gün. Bu sayıyı 500 yada 1000 yaparsanız 5 yada 10 kat kısalır süre. 3 sayısı ise bu bölünmeden gelen sayıya eklenir, yani 3'ü 0 yaparsanız 3 gün kısalır yapım süresinden. 20 engineering skilinin hesaplanması ile ilgili. İlk 20'yi alıp, engineering becerisini çıkartıyor sonra da ikinci 20'ye bölüyor. Yani default olarak 10 engineering ile yapım süresi ve maliyet yarı yarıya düşüyor. Bu 20'leri 15 yaparsanız 10 engineering ile 3'te 1'ine yada 12 yaparsanız 6'da 1'ine düşer. 10 yada altında bir sayı yaparsanız bina yapımları bedava olur. Pek de anlamlı olmaz.



    1. Sığırları kovalamak yerine onların bizi takip etmesi


    menus.txt i açın. menu_cattle_herd satırını bulun.


    Quote

    menu_cattle_herd 4096 You_encounter_a_herd_of_cattle. none 2 600 1 1152921504606847136 2031 1 1441151880758558741 4
    mno_cattle_drive_away 0 Drive_the_cattle_onward. 4 501 3 144115188075856110 7 1 1640 2 144115188075856110 11 1641 2 144115188075856110 648518346341351424 2040 0 . mno_cattle_stop 0 Bring_the_herd_to_a_stop. 3 501 3 144115188075856110 7 0 1640 2 144115188075856110 0 2040 0 . mno_cattle_kill 7 2133 2 1224979098644774912 1 4 0 200 1 504403158265495578 546 3 504403158265495578 8 144115188075856110 2133 2 1224979098644774912 0 3 0 31 2 1224979098644774912 1 Slaughter_some_of_the_animals. 1 2060 1 864691128455135262 . mno_leave 0 Leave. 1 2040 0 .


    Kırmızıyla yazılmış 11 i 4 yapın. Sürü artık sizi takip edecek, çok uzaklaşırsanız olduğu yerde bekleyecektir. Bu sayede sürü karavanlar gibi rahat olacaktır.

    Edit : 11 yerine 10 yaparsanız arkanızdan gelip sizi takip ediyor,siz durunca o da duruyormuş . 4 yazınca sizi takip ediyor siz durunca sürü gelip menü açılıyordu.




    2. Köy ihtiyarlarından alacağınız görevi reddedip ikinci bir görev alabilme


    Yanlızca köy ihtiyarlarından değil lordlardan ve lordların eşlerinden(lady) de görev alırken kullanılıyor.

    conversation.txt dosyasında aşşağıdaki satırı bulun.3 tane bulacaksınız.

    Quote

    1 540 3 144115188075855885 20 1



    Birincisi lord_request_mission_ask satırının altında, ikincisi lady_ask_for_quest altında, üçüncüsü village_elder_request_mission_ask altındadır.

    lord_request_mission_ask : Lorddan ikinci görev isteme.
    lady_ask_for_quest : Laydden ikinci görev isteme.
    village_elder_request_mission_ask : Köyün İhtiyarından ikinci görev isteme.

    Satırların sonundaki 1'i, 2 veya 3 ile değiştirin. Fakat 0 veya 1 yapmayın.Ben henüz deneyemedim ama İngilizce forum bölümünde denenmiş ve oluyormuş.


    1. Kuşatma savaşları sırasında envantere erişim sağlama


    Bu mesaj "Birlikler ve Savaşla İlgili Olanlar : 1. Kuşatma savaşları sırasında envantere erişim sağlama" başlığının çevirisidir.

    Kuşatma sırasında envantere girmek isteyenler için çeviriyim dedim :mrgreen: (aslında kendim için de çevirdim ).

    mission_templates.txt dosyasını açın. mst_castle_attack_walls_belfry satırını bulun(Ctrl+F ile arama bölümüne yazın Sonraki tuşuna basın.). Aşşağıdaki satır olacak.

    mst_castle_attack_walls_belfry satırı :

    Quote

    0.000000 0.000000 0.000000 0 2 73 1 20 900 1 1513209474796486666
    0.100000 0.000000 0.000000 0 2 31 2 144115188075856128 1 1 1 936748722493063415
    -22.000000 0.000000 0.000000 1 1106 1 216172782113783919 0
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063401 0
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063402 0
    0.000000 2.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063403 1 2133 2 144115188075856133 3
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063404 0


    Bu satırda -22.000000 0.000000 0.000000 1 1106 1 216172782113783919 0 yazan yeri "-22.000000 0.000000 0.000000 1 2075 1 1 0" koduyla değiştirin(tırnak işaretlerini[""] almayın). Dosyayı kapatmayın.

    Daha sonra yine mission_templates.txt dosyasında mst_castle_attack_walls_ladder satırını bulun(Ctrl+F ile arama bölümüne yazın Sonraki tuşuna basın.)

    mst_castle_attack_walls_ladder satırı :

    Quote

    0.000000 0.000000 0.000000 0 2 73 1 20 900 1 1513209474796486666
    0.100000 0.000000 0.000000 0 2 31 2 144115188075856128 1 1 1 936748722493063415
    -22.000000 0.000000 0.000000 1 1106 1 216172782113783919 0



    Bu satırdaki -22.000000 0.000000 0.000000 1 1106 1 216172782113783919 0 kodunu "-22.000000 0.000000 0.000000 1 2075 1 1 0" koduyla değiştirin(tırnak işaretlerini[""] almayın).


    Sonuçta kodlar şu şekilde olacak :

    mst_castle_attack_walls_belfry satırı :

    Quote

    0.000000 0.000000 0.000000 0 2 73 1 20 900 1 1513209474796486666
    0.100000 0.000000 0.000000 0 2 31 2 144115188075856128 1 1 1 936748722493063415
    -22.000000 0.000000 0.000000 1 2075 1 1 0
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063401 0
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063402 0
    0.000000 2.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063403 1 2133 2 144115188075856133 3
    0.000000 0.000000 100000000.000000 1 1 1 936748722493063404 0



    mst_castle_attack_walls_ladder satırı :

    Quote

    0.000000 0.000000 0.000000 0 2 73 1 20 900 1 1513209474796486666
    0.100000 0.000000 0.000000 0 2 31 2 144115188075856128 1 1 1 936748722493063415
    -22.000000 0.000000 0.000000 1 2075 1 1 0



    Bu sayede kale kuşatırken veya kale savunurken envantere ulaşabilirsiniz. Aslında hile gibi görünüyor. Ama zaten savaşa girerken eşyanı oraya buraya bırakmıyorsun ki, onu da yanına alıyorsun :mrgreen:(Haksız mıyım ). Çeviri isteğiniz olursa (boş vaktime denk gelirse) çevirmeye çalışırım. Anlamadığınız yer olursa sorun diycem ama ben yabancı forumdan çeviriyorum ve fazla deneme fırsatım da olmuyor . Çevirilerde bir yanlışlık dikkatinizi çekerse lütfen söyleyin düzelteyim


    14. Paralı askerlerin katılım ücretlerini ayarlama (The Mercenary sayesinde)

    Bu mesaj "Birlikler ve Savaşla İlgili Olanlar : 14. Paralı askerlerin katılım ücretlerini ayarlama (The Mercenary sayesinde)" isimli başlığın çevirisidir.

    Scripts.txt dosyasını açın. game_get_join_cost satırını bulun.

    Quote

    game_get_join_cost -1
    18 21 1 1224979098644774912 2133 2 1224979098644774913 0 4 0 1507 1 1224979098644774912 5 0 2171 2 1224979098644774914 1224979098644774912 2133 2 1224979098644774913 1224979098644774914 2105 2 1224979098644774913 5 2107 2 1224979098644774913 1224979098644774913 2105 2 1224979098644774913 40 2108 2 1224979098644774913 5 4 0 152 1 1224979098644774912 2107 2 1224979098644774913 2 3 0 3 0 2133 2 72057594037927936 1224979098644774913 2075 1 72057594037927936


    Paralı askerlerin katılım ücretlerini ayarlamak için kullanılan formül(tam emin değilim) : [(X+5)x2+40] / 5 buymuş.

    Bu formülde X paralı askerlerın seviyesi , 5 seviyeye eklenen sayı (X+5) , 40 ve 5 de fomüldeki sayılar. Bu sayılardan 5 i düşürür , 40 ve 5'i arttırırsanız askerlerin ücretleri artar. Eğer 5'i arttırır , 40 ve 5'i düşürürseniz askerlerin ücretleri de düşer.

    Siz artık kafanıza göre tamsayılar ayarlayın. :mrgreen:






    mission_templates.txt içinde

    mst_sneak_caught_fight ı bulun
    Quote

    0 4112 447 16 1 4 128 127 9 391



    buradaki gibi değiştirebilirsiniz

    veya 447 yi 256 ile değiştirip kılık değiştirmeden de şehre sızabilirsiniz ve eşyalarınız üstünüzde kalır...


    Hepsi bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir.Anlamadıgınız bir yer olursa ben 7/24 burdayım sorabilirsiniz

    salvatore355

    Mesaj Sayısı : 8
    Kayıt tarihi : 21/07/10

    Haritada olan biteni görme

    Mesaj  salvatore355 Bir Çarş. Tem. 21, 2010 1:39 pm

    Dünya haritasında
    Ctrl+T tüm haritada olan biteni görmenizi sağlar ki en çok kullandığım hilelerden biridir

      Forum Saati Ptsi Mart 27, 2017 4:31 pm